Formare in Business coaching si lifecoaching, sedinte si cursuri de certificare ca si coach. Training NLP si sedinta de optimizare si dezvoltare personala.

Articole Coaching Essence

Coaching si comportamente in zona executiva

27 September 2013 By In Articole Coaching



Mai devreme sau mai tarziu, fiecare organizatie se confrunta cu provocarea de a schimba modul de lucru al unui director cu experienta. Si din fericire, e momentul ca si in companiile din Romania oamenii sa inceapa sa fie pe o anumita pozitie in organigrama pentru ca sunt “omul potrivit la locul potrivit“. In loc sa fie la vanatoare de pozitie si putere ca si deziderat principal, firesc este sa le placa ceea ce presupune aceea pozitie, sa aiba abilitatile de leader dezvoltate, capacitatea de a comunica si gestiona relatii, situatii, si toate acestea cat mai natural.

De ce este o provocare?

Pentru ca este putin probabil ca liderii sa isi schimbe un comportament daca nu au o intelegere clara asupra comportamentul dorit si care este impactul comportamentului lor asupra rolului lor de conducatori. Pe langa acestea, liderul trebuie sa fie de asemenea implicat in procesul de coaching pentru a determina care este comportamentul dorit si modul in care acesta poate fi schimbat. Poate parea paradoxal.

Este posibil ca un individ, care este parte a unui sistem, identificat cu sistemul, sa priveasca din afara si sa aiba noi perspective asupra lui insusi?

Aici apare rolul coach-ului si abilitatile lui de a gestiona impreuna cu clientul complexitatea situatiei. Este o provocare pentru ca e vorba de multe implicatii si forte care fac ca un sistem sa functioneze intr-un fel sau altul. Individul este un sistem cu dorinte, idealuri, obiective etc. Familia, echipa sunt sisteme. Organizatia este un sistem compus din subsisteme... 

Si atunci se pune intrebarea:
Chiar orice coach poate sa se ocupe de coaching-ul executiv? Care sunt obiectivele? Care e sansa de succes a unui asemenea proces? Cine il va considera succes? Compania, directorul, familia etc.

Cum evaluezi complexitatea situatiei? Este o presiune din partea companiei asupra directorului in cazul in care nu apar schimbarile dorite?

Coachii ar trebui sa lucreze doar cu directorii care isi doresc sa devina lideri mai buni si care au un viitor in organizatia lor?

Intre ciocan si nicovală sau “Mașina Sistem“

Coach-ul trebuie sa fie constient de problemele cu care se confrunta sistemul, care este posibil sa ii retina pe oameni, cum ar fi sa nu li se asigure informatiile cerute sau suportul cerut in gestionarea schimbarii. De exemplu, modul in care liderul priveste schimbarea afecteaza modul in care indivizii din organizatie reactioneaza fata de schimbare. La randul sau, aceasta atitudine afecteaza clientii, si in cele din urma, profitul companiei.

Intre a sti si a nu sti

Un coach profesionist culege informatii, are modele si teorii care il ajuta in procesul de coaching si in acelasi timp coach-ul profesionist lasa deoparte toate informatiile pentru a fi centrat pe proces - pe revelatiile in timpul sesiunii de coaching.

Si totusi ce informatii sunt importante in coachingul executiv din perspectiva unui coach comportamental?
Coachii comportamentali au nevoie in primul rand de cunostinte referitoare la structura organizatiei, la procese si comportamente. Dinamica sistemului organizational va dicta in mare masura comportamentul unui director. In cele din urma, intr-o organizatie, toata lumea raspunde fortelor sistemice despre care cei mai multi oameni nu stiau nici macar ca exista. Liderii trebuie sa fie de asemenea constienti de sistemul organizatoric pe care functioneaza, sa isi modifice rolul traditional de „gardieni” si sa devina campionii imbunatatirii sistemului.


In varful piramidei oricarei organizatii, chiar si o mica schimbare pozitiva in comportament poate avea un impact substantial. Chiar si liderii cei mai de succes isi pot creste eficienta prin modificarea unor elemente din comportamentul lor. De fapt, la ora actuala diverse organizatii isi recupereaza investitia prin dezvoltarea oamenilor-cheie pe care ii au.

Dintr-o perspectiva organizationala, faptul ca directorul incearca sa se schimbe cu ceva, poate fi chiar mai important decat faptul ca directorul incearca chiar sa imbunatateasca rata de productivitate a personalului. Acest lucru se intampla deoarece directorul este vazut de ceilalti ca un model de dezvoltare personala.

E complex, fascinant si cu impact in tot sistemul sau in toata organzatia

In spiritul dezvoltarii organizationale, a cresterii si a invatarii, directorii au nevoie sa inteleaga ca modul in care actioneaza trebuie sa fie supus unei schimbari periodice. Ei nu se pot astepta ca angajatii sa rezolve problemele cu incredere si sa aiba imbunatatiri personale si profesionale, cu excepţia cazului in care acestia vad ca si grupul executiv intretine si face acelasi lucru.

In cele din urma, coachingul comportamental este o functie importanta de sprijin prin care directorii si managerii isi „conduc” oamenii catre productivitate remarcabila, moralitate, angajament, creativitate si munca in echipă. Alte rezultate includ: conflicte reduse si provocari constructive, mai multa productivitate, inclusiv rezultate; deschidere crescuta si niveluri mai mari de creativitate, curiozitatea intelectuala si rezolvarea problemelor.

Pentru ca incurajam profesionalismul procesului de coaching cei interesati pot sa acceseze si linkurile de mai jos.

http://www.coaching-essence.ro/corporate-training/workshop-de-coaching-cognitiv-comportamental.html

Read 1977 times Last modified on Monday, 20 October 2014 13:41
Tiberiu Felber

Tiberiu este coach si membru acreditat al Societatii Romane de Coaching(SRC) si membru de onoare a Asociatiei Romane de Coaching(ARC), Trainer ITA-NLP si trainer Coach.
Fiind, din `96, printre pionierii din domeniul dezvoltarii personale si promotor al serviciilor de optimizare psihologica si psihoterapie, coaching si managementul schimbarii, are la activ peste 10.000 de ore petrecute in training-uri ca persoana in formare, ca si trainer sau in sedinte de coaching 1:1.

Demarand in 1998 Centrul pentru Dezvoltare Personala si Formare Profesionala SISTEM PSI el a participat la formari si specializari in Psihoterapie Cognitiv Comportamentala, Counselling, Hipnoza Clinica si Psihoterapie Ericksoniana, Psihosexologie, Psihoterapie Experientiala, Psihoterapie Centrata pe Client - Metoda Focusing, Consiliere si Psihoterapie de Familie si Cuplu, cu specializari in Dezvoltare Organizationala Strategica si Managementul Schimbarii, precum si experienta si implementare de proiecte internationale Harm Reduction adresate persoanelor marginalizate. Ulterior a dezvoltat NLP EXplorer si apoi Coaching-Essence datorita spiritului antreprenorial si a fascinatiei pentru potentialul uman.

Oras: Bucuresti

Pentru a programa o sedinta cu Tiberiu Felber alegeti una din variantele de contact de mai jos:

 

 office@coaching-essence.ro - 0734.701.702 

Abonare Newsletter

Asigura-te ca nu pierzi articole de dezvoltare personala interesante abonandu-te la newsletter-ul Coaching Essence

Informatii de contact

Echipa noastra va raspunde cu placere la solicitari, pentru contact folositi informatiile de mai jos:

Coaching Essence Office

  • Mobil: +40 734 701 702

Info Retele Sociale

Linkedin si Facebook & Co. Follow us & get in touch.

NLP Coaching pentru Dezvoltare Personala

You are here: Home Resurse Articole coachi Articole Coaching Coaching si comportamente in zona executiva